scenariusz kociej edukacji

Przywitanie.
Pytamy, czy dzieci wiedzą kogo goszczą: np. Jak nazywa się nasza fundacja? Czym się zajmujemy? Dzieci przedszkolne naprowadzamy, dzieci szkolne same odpowiadają.


W szkole zapisujemy nazwę fundacji na tablicy, a pod nazwą wypisujemy obszary naszych działań, wyjaśniając na czym one polegają lub naprowadzamy uczniów na poprawną odpowiedź:
dom tymczasowy – wyjaśniamy na czym polega opieka w dt;
opieka weterynaryjna – na czym polega: odrobaczanie, szczepienia, sterylizacja i kastracja (czyli zabezpieczenie przed rozmnazaniem się), leczenie w przypadku chorób;
edukacja dzieci i młodzieży;
wydawanie kotów do adopcji.
Wyjaśnienie pojęcia wolontariat.

Sposoby pozyskiwania funduszy: 1,5% podatku, rękodzieło, kiermasze, zbiórki karmy itp.
Prezentacja kotów, które przyszły razem z nami na zajęcia.
Malowanie buziek w koty.
Rozdawanie kolorowanek z kotami, materiałów reklamowych oraz legitymacji przyjaciela fundacji.

Na pożegnanie częstowanie cukierkami i wręczanie kalendarzy fundacyjnych w podziękowaniu za zaproszenie i zebraną karmę.

Dla przedszkolaków;
Przywitanie.
Pytamy, czy dzieci wiedzą kogo goszczą: np. Jak nazywa się nasza fundacja? Czym się zajmujemy? Dzieci przedszkolne naprowadzamy, dzieci szkolne same odpowiadają.
W szkole zapisujemy nazwę fundacji na tablicy, a pod nazwą wypisujemy obszary naszych działań, wyjaśniając na czym one polegają lub naprowadzamy uczniów na poprawną odpowiedź:
dom tymczasowy – wyjaśniamy na czym polega opieka w dt;
opieka weterynaryjna – na czym polega: odrobaczanie, szczepienia, sterylizacja i kastracja (czyli zabezpieczenie przed rozmnazaniem się), leczenie w przypadku chorób;
edukacja dzieci i młodzieży;
wydawanie kotów do adopcji.
Wyjaśniamy dzieciom jak opiekować się kotami w domu.
Wyjaśniamy, dlaczego trzeba chodzić do weterynarza.
Objaśniamy znaczenie przedmiotów z „magicznej torebki”; wyjmujemy przedmioty do opieki nad kotami: cążki do pazurków, szczotka do włosów, zabawki kocie, buteleczka do karmienia kocich osesków, itp.

Przedstawiamy koty, które przyszły na edukację.
Wyjaśniamy co to jest: kuweta, drapak lub naprowadzamy dzieci na odpowiedź.
Pytamy dzieci czym karminy koty: karma sucha i mokra, woda do picia.
Malowanie buziek w koty.
Rozdawanie kolorowanek z kotami, materiałów reklamowych oraz legitymacji przyjaciela fundacji.

Na pożegnanie częstowanie cukierkami i wręczanie kalendarzy fundacyjnych w podziękowaniu za zaproszenie i zebraną karmę.